În ultimii ani, Facebook a devenit principala platformă de social media din lume și am devenit complet dependenți de ea. De la informații care ne afectează obiceiurile de cumpărare, prin legături cu știri și evenimente din țară și din afara ei, la dezbateri despre probleme politice și sociale – totul poate fi găsit într-un singur loc, iar oamenii au devenit leneși digital.
Mark Zuckerberg – CEO-ul Facebook a anunțat schimbări majore în fluxul de știri al Facebook în urmă cu o lună. El a spus că 2 miliarde de utilizatori vor vedea mai puțin conținut public de la branduri, întreprinderi și mass-media. Scopul este de a aduce oamenii împreună prin posturi semnificative de la prieteni și familie. Aceasta este o a doua actualizare majoră pe care Facebook este de a face de anul trecut, când au fost de lucru pe reducerea fake news și clickbait.
În 2018, Facebook va prioritiza trei funcții:
• Vestea că ratele comunității ca fiind de încredere
• Știri pe care oamenii le găsesc informative
• Știri locale relevante pentru locul în care locuiesc oamenii.
Cu toate acestea, ce înseamnă acest lucru pentru marcă și întreprinderi și care sunt impactul?
Cu aceste actualizări, marca și companiile vor observa că acoperirea, timpul de vizionare video și traficul de referință de pe paginile lor vor scădea. Impactul va varia de la o pagină la alta, în funcție de tipul de conținut pe care îl produc și de modul în care utilizatorii vor interacționa cu acesta. Paginile cu cea mai mare scădere vor fi cele care publică postări la care oamenii nu reacționează sau nu comentează.
Companiile nu mai iau în considerare “acoperirea organică”, deoarece mai puține persoane își văd conținutul. Ei au sponsorizat deja posturile lor pentru vizibilitate mai mare și să ajungă. Publicitatea va deveni mai scumpă, în ciuda faptului că un algoritm de publicitate va rămâne același. Va trebui să se concentreze mai mult pe calitate vs cantitatea de posturi, pe campanii în loc de comunicare de zi cu zi și pe plătite, mai degrabă decât organice ajunge. Acum este momentul să se concentreze pe Google și site-ul dvs., precum și pentru a activa alte canale de comunicare. Subliniem în special Instagram ca platformă de social media care este în continuă creștere și comportament ca Facebook s-au comportat în epoca de aur. Să nu uităm că Instagram este deținută de Facebook și nu se știe va avea loc în viitor.
Concluzie
Potrivit Facebook, grupurile vor avea un rol mai important datorită posibilității de a încuraja dezbaterile și discuțiile. Dar, prin intermediul grupurilor nu va fi capabil de a genera vizite la site-ul dumneavoastră. Încă trebuie să se vadă vor avea loc lucrurile în aceste privințe.
Opinia noastră este că brandurile și întreprinderile vor adapta această actualizare foarte repede, în timp ce mass-media va trece printr-un proces de turbulență, deoarece acestea sunt mult mai dependente de Facebook. Este mai ușor pentru branduri, deoarece acestea pot dezvolta o strategie care va include alte canale de comunicare, în ciuda Facebook. Situația este diferită în ceea ce privește mass-media. Facebook a publicat noi sisteme de filtrare în care utilizatorii vor determina care este relevant.